TocoRhino - Trance blues & African Beats

FB_IMG_1686060845301.jpg

TogoRhino spiller vestafrikansk blues blandet med Mississippi Hill Country Blues. Genren kan beskrives som “trance blues” eller “ørkenblues” hvor man i stedet for typisk tre akkorder, ofte kun bruger en eller to akkorder som gentages igen og igen.

Musikken er fængslende, hypnotiserende og beroligende, men samtidig pågående og fuld af sprudlende energi med inciterende dansevenlige rytmer. Ofte tryllebindes publikum og kommer i en meditativ tilstand – hvor det kan være svært at sidde stille. Der er på én gang voldsomt og følsomt og kryber ind, så man kan miste fornemmelse af tid og sted.

Nogle af TogoRhino’s inspirationskilder er Tinariwen, Ali Farka Touré og Bombino på den afrikanske side, samt Fred Mcdowell, John Lee Hooker, Otis Taylor og Ry Cooder på blues siden.

De fire erfarne musikere er altid legende, energiske, opfindsomme, eksperimenterende og elsker at improvisere og finde nye veje. I kan glæde jer til musikalsk nærvær med et udadvendt band, der leverer “eksotisk” blues med rå energi og feel good attitude.

Se mere her:

Koncertenstart ca. kl. 20

Aftenens band består af:

Alain Apaloo (Togo) – Vokal/guitar/bas

Peter Nande (DK) – Vokal/mundharpe/perc.

Olav Poulsen (DK) – Slide Guitar

Sal Dibba (Gambia) el. Ay Solomon – Djembe & percussion