Handsdown

Handsdown.jpg
HandsDown har arbejdet sammen siden efteråret 2018 i den nuværende konstellation. 4 musikere, med mange års erfaring fra de skrå brædder. Karriererne strækker sig mindst 40 år tilbage på den danske rock, blues, country og jazz scene. Jesper Bjarnesen har blandt andet hentet sine erfaringer i rockbandet Shotgone, i Skriver Bjarnesen Band og som sanger i Klüvers Big Band, det nuværende Århus Jazz Orchestra. Erik Knas Sandager kendes blandt andet for sine år som frontmand i King Cauliflower Boogie Band, i Knasens Blues Band og fra flere soloprojekter. Knas har også arbejdet som bassist sammen med blandt andre Kenn Lending og Peter Abrahamsen. Franzz Jakobsen har turneret med Charlie McCoy, stået på scenen med Andrew Strong og countrysangerinden Wenche Hartmann, til hvem han i øvrigt har komponeret hittet ”Friday Night Cowgirl”. Spillet med sit eget band Free Space og mange andre. Jes Eiler Sørensen er ikke blot trommemager med eget brand, DRS Drums, han er også trommeslager med eget band. 50 år er det blevet til i Herning-Århus kult bandet Ny Dag, men altså også på trommer i HandsDown.
andsDown består af:
Jesper Bjarnesen – vokal, guitar, mundharpe