Julebal m. Big o & Blue Quarters

Big o.jfif

Årets Julebal er med Big O & The Blue Quarters

Aarhus Bluesforening har for alvor kridtet dansegulvet op, når vi inviterer til julebal med Big O & The Blue Quarters 3. juledag.

Big O & Blue Quarters har de sidste år slået sig grundigt fast på den danske bluesscene, og derfor er vi glade for at de har tid til at komme forbi og skubbe festen igang på Casa V58.

I år har de endda fået lov at tage en blæsersektion og en fantastisk orgelspillende musiker med.

Bandet tager udgangspunkt i Westcoast og Chicago blues og mestrer den swingende ”Jump” blues på en måde, der gør det svært at sidde stille. Som bandet udvikles, bevæger de sig også over i mere moderne og eksperimenterende blues, og har efterhånden fundet deres egen unikke lyd.
Big O & The Blue Quarters eget materiale fylder mere og mere i repertoiret efterhånden, men de giver stadig deres energiske bud på gamle klassikere. Bandets evne til at lade tingene udvikle sig på scenen, har begejstret publikum, hvor end de har optrådt, og de har formået at omvende selv de stædigste blues- skeptikere.
Bandet har d. 15 oktober udgivet en liveoptagelse fra årets Mosten festival, udgivelsen er tilgængelig på alle online platforme.

Det bliver svært at sidde stille når dette energifyldte band spiller julen af.

Lyt mere her og tjek om du kan sidde helt stille til musikken:

Bandet består af:

Oscar Martin Eriksen – vokal/harpe