Shanna Waterstown

Shanna Waterstown.jpg
Aarhus Bluesforening vil gerne invitere til et brag af en søndag, når vi får besøg af Shanna Waterstown, når hun er på en lille Danmarks Turne.
Shanna er født i Deep South, Florida i USA. Her voksede hun op og sang i byens lille baptistkirke. Datidens mest populære musik, som hun lyttede til på radioen var “Motown Soul”, “Country” og “Evangelie”.
Hendes ungdom blev præget af mange forskellige stilarter af musik, der senere inspirerede Shanna til hendes første kompositioner i en alder af 11-12 år.
Shanna har haft det privilegium at åbne koncerter for James Brown, Buddy Guy, Maceo Parker, Matt Bianco, Louisiana Red og Mud Morganfield, for blot at nævne nogle få. Efter at have brugt mange år på at skrive og komponere har Shanna fået mere fokus på sine egne kompositioner, som man kan lytte til på hendes allerførste Blues album “Inside My Blues” / “A Real Woman” i 2008, som alle er originale sange.
Efter succes med sit første album, har hun skrevet og komponeret sit andet Blues album, hvor man genfinder hendes specielle stil og tekster i hendes tidligere sange. Shanna er en passioneret, inspirerende og musikalsk sangerinde, med en varm, sensuel, kraftfuld og autentisk stemme.
Shanna Waterstown - sang (USA)
Gianpaolo Feola - tromme (Italy)
Maxie Freeman - guitar (Sweden)
Walter Cerasani - bas (Italy)